6 maart 2018

Zorg ontbrekend thema in Woudenbergse campagne

Terwijl zorg sinds 2015 één van de kerntaken van de gemeente is, is het opvallend genoeg een ontbrekend thema in de verkiezingscampagne in ons dorp. De SGP had verwacht, juist vanwege de verantwoordelijkheid van deze kerntaak, dat dit thema hoog op de agenda zou staan. Het verbaast en bevreemdt ons dan ook dat hier door andere politieke partijen niet of nauwelijks over gesproken wordt. Betekent het dan dat het goed gaat met de zorgverlening in Woudenberg? Natuurlijk, er gaat veel goed en er is veel werk verricht, laten we dat als eerste benoemen. Daar zijn we blij mee! Maar zijn we er al? Wat de SGP betreft nog lang niet en er zijn nog wel degelijk zorgen over welke kant het opgaat met het sociaal domein in onze gemeente. Er is werk aan de winkel! De SGP wil de zorg in Woudenberg graag verbeteren. Daarom is één van onze hoofdthema’s: “Beter voor de zorg”. Omdat er op andere plaatsen geen aandacht wordt besteedt aan het thema Zorg, vertellen we de Woudenbergers de laatste weken voor de verkiezingen graag via onze eigen kanalen welke verbeteringen wij zien in de Woudenbergse zorg. In de komende dagen komen we met drie concrete verbeterpunten.