2 augustus 2017

Voorrang voor woningzoekende Woudenberger

Op 2 augustus, vandaag dus, gaat de nieuwe huisvestingsverordening van Woudenberg in. Deze verordening zorgt ervoor dat 25% van de sociale huurwoningen met voorrang kunnen worden toegewezen aan Woudenbergers.

De SGP heeft zich de afgelopen raadsperiode actief ingezet voor een toegankelijke sociale woningmarkt. Eén van onze speerpunten was om het nieuwe systeem (die met onze tegenstem werd ingevoerd) zodanig te optimaliseren dat zo veel mogelijk sociale huurwoningen aan Woudenbergers zouden worden toegewezen. We zijn dan ook ontzettend blij met de mogelijkheden die deze verordening nu biedt.

SGP Woudenberg ziet deze verordening overigens als een klein stapje op een veel langere route. We moeten op de lange duur structureel betaalbare huurwoningen hebben voor degenen die dat nodig hebben. Dit betekent dat er ook meer gebouwd zal moeten worden. Alleen op die manier is schaarste structureel op te lossen.