11 november 2017

SGP kiest voor stabiliteit

Op de ledenvergadering van SGP Woudenberg die donderdag 9 november werd gehouden, is de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen gepresenteerd. De SGP heeft gekozen voor stabiliteit. Alle drie de gemeenteraadsleden komen terug in de top van de lijst. De leden waren erg tevreden over de door het bestuur samengestelde concept-kandidatenlijst.

Henk-Jan Molenaar (37) is opnieuw gekozen tot lijsttrekker van de Woudenbergse SGP-lijst. Molenaar is sinds maart 2014 raadslid en fractievoorzitter. Hij is getrouwd, vader van vijf kinderen en werkzaam als financieel adviseur in gebouw-  en gebiedsontwikkelingsprojecten bij een adviesbureau in Houten.

De top 4 van de kandidatenlijst bestaat verder uit de zittende raadsleden Jan Mulder (52) en Jan van den Dool (33) en nieuwkomer Henry van Veldhuizen (48). Mulder, sinds september 2004 raadslid, is directeur bij een accountants- en adviesbureau in Dodewaard. Van den Dool, raadslid sinds maart 2014, is werkzaam als docent op een school voor voorgezet onderwijs in Hoevelaken. Van Veldhuizen is werkzaam bij het Waterschap Vallei & Veluwe.

Vanuit zijn achtergrond is de nieuwe SGP-kandidaat heel betrokken op het thema duurzaamheid. Daarbij zoekt hij vooral naar praktische en kleinschalige toepassing. ‘Containerbegrippen als duurzaamheid, energietransitie en circulaire economie klinken heel abstract, maar duurzaamheid past juist bij een dorp als Woudenberg. Denk aan minder verspilling, meer lokale afzet van producten die in Woudenberg gemaakt worden, duurzamer bouwen in de nieuwe wijk Hoevelaar,’ aldus Van Veldhuizen.

Lijsttrekker Molenaar is heel tevreden met de nieuwe lijst. ‘Hiermee hebben we een evenwichtige lijst waar veel mensen met ervaring op staan, maar waar vooral de breedte van onze achterban in terug komt. We hopen dat de kiezer zich in deze lijst herkent. Uiteindelijk gaat het natuurlijk over de inhoud. Begin volgend jaar hopen wij met ons verkiezingsprogramma te komen. Daarin willen we laten zien dat we ook de komende jaren onze consistente lijn doorzetten, maar ook oog hebben voor nieuwe vraagstukken en uitdagingen.

Concept-kandidatenlijst

1. H.J. Molenaar