21 december 2017

SGP blij met oplossing bestemmingsplan

Vorige week hebben we op onze website verslag gedaan van de nogal bijzondere vertoning rondom het bestemmingsplan Bebouwde Kom (https://woudenberg.sgp.nl/actueel/bizarre-vertoning-bestemmingsplan/7793). Een oplossing leek toen ver weg.

Gelukkig is er tussen commissie en raad hard gewerkt aan een oplossing. Zoals aangekondigd in de commissie waren SGP en CDA aan het werk gegaan met een amendement op het voorstel van CU en GBW. Uiteindelijk kon dit amendement door het CDA worden ingediend mét een handtekening van SGP, GBW, CU en VVD. Dit amendement werd unaniem aangenomen.

Door het amendement moet een initatiefnemer aantonen dat parkeren buiten het eigen terrein geen onevenredige gevolgen heeft voor de parkeerdruk in de omgeving, maar is het dus niet bij voorbaat uitgesloten dat het parkeren in de openbare ruimte wordt opgelost. Op deze manier is het bestemmingsplan uitvoerbaar, maar wordt er wel zorgvuldig omgegaan met de openbare parkeerplaatsen.

Jan Mulder noemde het hele proces in de Raad beschamend, maar is blij met de uiteindelijk gevonden oplossing.