28 december 2021

Geen inhoudelijke behandeling bestemmingsplan De Meent

In de raadsvergadering van donderdag 23 december heeft de gemeenteraad het geagendeerde bestemmingsplan niet in behandeling genomen. Alle fracties in de gemeenteraad vonden het voorstel nog niet rijp voor besluitvorming.

Het voorstel van het college draait om De Meent 9, waar momenteel een manege is gevestigd. De eigenaar is echter voornemens om zijn bedrijfsactiviteiten te beëindigen, de panden te slopen en er drie woningen voor in de plaats te bouwen. Het geagendeerde bestemmingsplan zag op een wijziging van de recreatieve bestemming naar een woonbestemming.

SGP-raadslid Jan Mulder kon zich vinden in het besluit om nu nog niet tot besluitvorming over het voorstel over te gaan: “Vanwege de omissies in het raadsvoorstel, de onduidelijkheid rondom de toegepaste regels en het ontbreken van beleid hebben we als SGP het voorstel gesteund om het bestemmingsplan De Meent niet te behandelen. Daarmee bieden we het college de kans om het voorstel te verbeteren en opnieuw aan de raad voor te leggen.”