31 maart 2022

Advies informateur: SGP in college Woudenberg

Gisteravond is de nieuwe gemeenteraad van Woudenberg geïnstalleerd. De beëdiging vond plaats in hotel Schimmel. Henk-Jan Molenaar, Henry van Veldhuizen, Gerben Heldoorn en Johanan de Vogel vormen vanaf nu samen de nieuwe fractie van de SGP.

Informateur Dirk van der Borg heeft na afloop van de installatie de uitkomsten van zijn onderzoek gepresenteerd. Hij adviseert voor de gemeente Woudenberg een college van SGP, PvdA-GroenLinks en CDA. Deze combinatie van partijen doet volgens hem het meest recht aan de verkiezingsuitslag. Ook wil elk van deze partijen concreet werken aan een langetermijnvisie voor Woudenberg en een nieuwe bestuurscultuur. De drie genoemde fracties hebben na afloop van de presentatie laten weten het advies van de informateur over te nemen. Dat betekent dat de inhoudelijke onderhandelingen nu gaan beginnen.

Deze onderhandelingen zullen naar verwachting een aantal weken in beslag nemen. Henk-Jan Molenaar is de kandidaat-wethouder voor de SGP. Fractievoorzitter Gerben Heldoorn: ‘De komende weken zullen intensief zijn. Met ons mooie verkiezingsprogramma in de hand zullen we het gesprek met PvdA-GroenLinks en het CDA aangaan. Dat kan ook lastige momenten opleveren, maar we willen het beste voor alle inwoners van Woudenberg. We vragen in het bijzonder voor de periode van de onderhandelingen om uw steun, bovenal door uw gebed.’