HomeNieuwsVernieuwing en verjonging bij SGP Woudenberg

Vernieuwing en verjonging bij SGP Woudenberg

Publicatiedatum: 23 nov. 2013

Op de laatstgehouden, goed bezochte ledenvergadering heeft de SGP een vernieuwde en verjongde kandidatenlijst vastgesteld. Henk-Jan Molenaar (33) is unaniem verkozen tot lijsttrekker. Henk-Jan Molenaar is sinds 2011 plaatsvervangend commissielid voor de SGP in Woudenberg en vanaf 2006 lid van de schaduwfractie. Hij is getrouwd, vader van vier dochters en werkzaam als financieel adviseur in gebouw-  en gebiedsontwikkelingsprojecten bij een adviesbureau in Houten.

De top 4 van de kandidatenlijst bestaat verder uit zittend raadslid Jan Mulder (48), Jan van den Dool (29) en Ewoud Vermaat (47). Jan Mulder, sinds september 2004 raadslid, is directeur bij een accountants- en adviesbureau in Dodewaard, Jan van den Dool is werkzaam als docent op een school voor voorgezet onderwijs in Hoevelaken en Ewoud Vermaat runt een onderneming voor dierverzorgingsproducten.

De SGP kiest met deze kandidaten voor een gezonde mix van vernieuwing en ervaring. Dit is ook terug te vinden op het vervolg van de kandidatenlijst: er staan meerdere jonge kandidaten op. De zittende raadsleden Jan van Bentum, Jan van de Lagemaat en Dick Lokhorst hebben zich, na de SGP een lange of kortere periode te hebben vertegenwoordigd, niet meer beschikbaar gesteld voor een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst.

Ook een vernieuwde en verjongde SGP-fractie gaat voor een gedegen en constructieve inbreng in de Woudenbergse gemeenteraad.

Vlnr.: Jan van den Dool, Jan Mulder, Henk-Jan Molenaar en Ewoud Vermaat