HomeNieuwsSGPJ organiseert verkiezingsdebat

SGPJ organiseert verkiezingsdebat

Publicatiedatum: 25 jan. 2014

Op vrijdag 7 februari a.s. organiseert SGP-Jongeren Vallei & Rijn een politieke avond voor jongeren. Het thema van de avond is ‘Wat stem jij op 19 maart?’. Elke Woudenbergse partij zal door een jongere worden vertegenwoordigd in het debat. De burgemeester zal leiding geven aan de discussie.

Frans Hazeleger en Koos-jan de Jager (beiden 18 jaar oud en respectievelijk nummer 5 en 14 van de SGP-lijst) organiseren de avond. Beide jongeren zijn deze zomer begonnen als bestuursleden van de SGPJ-vereniging Vallei & Rijn. Frans: "We vinden het erg belangrijk dat ook jongeren betrokken worden bij de politiek. Helaas waren er tot voor kort in Woudenberg nauwelijks politieke activiteiten voor (SGP-)jongeren. Voor veel jongeren staat de politiek ver van hun bed. Wij laten zien dat dit helemaal niet nodig is: we staan allebei op de lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen en zijn actief in de campagne voor de SGP. Jongeren kunnen dus wel degelijk wat betekenen in de politiek."

De jongerenavond op 7 februari gaat dus over de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart. Koos-jan: "We zouden graag zien dat ook jongeren hun stem laten horen bij de verkiezingen. Ook voor hen spelen belangrijke thema’s. Het gaat om de veiligheid in hun straat, om de zorg van hun (groot)-ouders, maar ook om de hoogte van de belasting die ze straks gaan betalen." Aan het debat zal vanuit elk van de zes Woudenbergse partijen (GBW, SGP, CDA, PvdA, CU en VVD) een jongere deelnemen. Veel partijen hebben jongeren op de lijst staan, andere partijen sturen een jongere uit de omgeving. Voor de pauze zullen de debaters over een paar stellingen debatteren. De zondagsrust zal in ieder geval een thema worden. Na de pauze is er voor de zaal een mogelijkheid om vragen te stellen aan de jongeren. De burgemeester van Woudenberg, mevrouw Cnossen, zal het debat leiden.

De debatavond wordt gehouden in sport- en cultureel centrum De Camp, Bosrand 15-17 en begint om 19:30 uur. Voor stellingen volg de website van SGPJV: www.sgpjv.nl