HomeNieuwsSGP vindt speelplaatsen college te groot en te weinig

SGP vindt speelplaatsen college te groot en te weinig

Publicatiedatum: 18 mei 2016

Tijdens de commissie van 18 mei stond het nieuwe speelruimteplan op de agenda. Jan Mulder is woordvoerder van de SGP op dit dossier.

Hij gaf aan dat het plan wat hem betreft veel te ambitieus is. In 2015 heeft de hele Raad, onder aanleiding van SGP en CDA, gepleit voor een update van het oude speelruimteplan. De bedoeling van SGP en CDA toen was een upgrade van wat we al hebben. Het college stelde echter een hele herinrichting van de speelruimte voor. Dat kost echter een boel geld (structureel 33.000 euro per jaar erbij), terwijl het aantal speeltoestellen gehalveerd zouden gaan worden. Vooral voor jonge kinderen is dit funest! Bovendien had de communicatie wat Mulder betreft beter gekund. Jammer dat de bevolking hier niet van onderop bij is betrokken. Wij willen speelplekken dicht bij de jeugd. Veilig en kwalitatief goed! Nadrukkelijk vroeg de SGP om een overzicht van de kosten als het zou gaan om een gewone upgrade van de huidige speeltoestellen. Alleen GBW bleef finaal achter de plannen staan.