HomeNieuwsSGP steunt subsidie Het Spoor

SGP steunt subsidie Het Spoor

Publicatiedatum: 22 dec. 2016

Tijdens de raad van 22 december waren de ogen gericht op buurtvereniging Het Spoor. Het college stelde voor om deze vereniging €35.000 subsidie te geven. Deze subsidie is nodig omdat de buurtvereniging zijn oude gebouw heeft moeten verlaten en nu dus een nieuw gebouw moet optuigen. De nieuwe locatie moet echter nog bouwrijp worden gemaakt en de kosten daarvan (van de hele fundering) bedragen die 35000 euro. De SGP kan deze redenering goed volgen. De buurtvereniging daarentegen kwam tijdens de commissie aan het begin van deze maand inspreken. Ze hadden minstens nog eens €50.000 nodig. Anders zou de vereniging ophouden te bestaan. Raadslid Jan van den Dool was het met deze redenering niet eens: de vereniging heeft te lang niets gedaan en kan ook nu nog prima naar goedkopere oplossingen zoeken. €35.000 subsidie is te verdedigen, omdat de vereniging gedwongen wordt een nieuwe locatie te zoeken. Zomaar €50.000 extra is voor de SGP niet uit te leggen. GemeenteBelangenWoudenberg was wat meer onder de indruk van het betoog van de buurtvereniging. Men vroeg de wethouder of garantstelling van de gemeente geen optie was. Dat bleek niet het geval. Verder diende GBW een amendement in om €6000 euro extra weg te geven aan de buurtvereniging. Voor Jan van den Dool onbegrijpelijk. 'Ik begrijp dat dit gebaseerd is op de leges, maar dat is verder nergens op gebaseerd. Waarom zou de vereniging die leges terug moeten krijgen? Onbegrijpelijk.' Het symbolische amendement werd met een ruimte meerderheid weggestemd.