HomeNieuwsSGP stemt tegen Kadernota

SGP stemt tegen Kadernota

Publicatiedatum: 12 jul. 2019

De SGP zag zich donderdagavond genoodzaakt tegen de Kadernota te stemmen. Alle amendementen van de oppositie werden weer eens weggestemd. Steeds weer met 7 stemmen voor; 8 stemmen tegen. De oude oppositie-coalitie tegenstelling.

Het college wil €250.000,- per jaar bezuinigen om het huishoudboekje op orde te brengen. Dat is wat ons betreft een goede zaak, maar dan is het wel zaak dat we daar wat in kunnen kiezen. Daarom diende de SGP samen met CDA en PvdA/GL een amendement in om het college mogelijkheden voor te leggen ter hoogte van €350.000,- waar de Raad dan een keuze in kan maken. Kaders? Geen bezuinigingen op het sociaal domein, geen bezuinigingen op minimabeleid en geen belastingverhogingen. Ons amendement werd helaas verworpen.

Ook de amendementen waarin wij voorstellen deden om alvast een paar bezuinigingen in te boeken, haalden het niet. Zo stelden wij voor om de gemeentelijke ploeg niet met 2 personeelsleden, maar met maar één aan te vullen en de programmacoördinator in het Cultuurhuis minder uit te breiden dan nu het voornemen was. Al onze voorstellen werden helaas met 7 tegen 8 stemmen verworpen.

Jammer dat er eze avond geen verbinding mogelijk was tussen de coalitie en de oppositie. We hopen dat het college onze amendementen wel gaat betrekken bij haar uiteindelijke voorstellen.