HomeNieuwsSGP stelt vragen over Prins Hendrikstraat

SGP stelt vragen over Prins Hendrikstraat

Publicatiedatum: 5 okt. 2016

Voor de locatie van de Jan Ligthartschool heeft Stichting Reinaerde een plan ontwikkeld om een zorgappartementencomplex te realiseren. Daarbij zijn dan zes sociale huurwoningen nodig voor financiële haalbaarheid. Bij de behandeling van dit plan in de commissie van oktober waren verschillende insprekers. Vooral de massiviteit van het gebouw bleek een bezwaar. Namens de SGP-fractie voerde commissielid Frans Hazeleger het woord. Hij vroeg aan de ontwikkelaar of er mogelijkheden zijn om het gebouw minder massief in te richten (door het gebouw minder hoog te bouwen of door het gebouw een kwartslag te draaien). De ontwikkelaar maakte duidelijk dat dit niet mogelijk is. Ook hier ging de SGP-fractie weer in op het proces. Jammer dat er in de zienswijzenfasen nog vragen open staan over bomen en erfafscheidingen. Verder maken we ons zorgen over de parkeersituatie. In het plan zit namelijk een mogelijkheid om de zorgappartementen om te zetten in reguliere appartementen. Daarvoor zouden ongeveer 21 extra parkeerplaatsen nodig zijn. Dat is technisch onmogelijk. Hazeleger pleit er daarom voor om de bestemming op maatschappelijk te laten staan en niet om te zetten naar wonen.