HomeNieuwsSGP over plannen 'brede school'

SGP over plannen 'brede school'

Publicatiedatum: 31 okt. 2013

Raadslid Mulder sprak zijn zorgen uit over de grote tegenvaller van 1,3 miljoen bij de RWA. De wethouder zegde toe deze zorgen te delen in de vergadering van deze organisatie.

Bij de bespreking van het stuk over de onderbrenging van scholen op andere locaties, sprak Van de Lagemaat nog eens zijn teleurstelling uit over de prijs van het op zichzelf goede rapport. 50.000 euro is echt teveel geld voor zo’n onderzoek. De SGP-fractie wil het rapport zien als een opstap naar de besluitvorming. Daarbij zal de SGP nogmaals aandacht vragen voor de eigen accenten. Wel loopt Van de Lagemaat vast vooruit op de ‘brede school’. De SGP-fractie is voorstander van gescheiden scholen met gemeenschappelijke functies in ‘De Camp’. Te denken valt hierbij aan computerles of techniek.

De moties vanuit de PvdA worden door de Raad verworpen. Het ammendement van de Christen Unie werd door de SGP mede ondertekend. Het amendement beoogde vast te stellen dat de stappen in het rapport slechts een opmaat vormen voor de komende besluitvorming.