HomeNieuwsOnbestemd gevoel na discussie extra sociale woningbouw

Onbestemd gevoel na discussie extra sociale woningbouw

Publicatiedatum: 23 mrt. 2017

De SGP-fractie heeft een onbestemd gevoel overgehouden aan de discussie over extra sociale huurwoningen in de Raad.

Er lag een mooi voorstel voor van het college. Het leek er zelfs op dat het college het een en ander had meegenomen van de SGP-inbreng van vorig jaar. Mooi voorbeeld daarvan was dat het college eindelijk met het voorstel kwam twintig extra sociale huurwoningen bij te bouwen.

Tussen commissie en raad kwam het college echter plots met een forse afzwakking van het voorstel. Het gewijzigde voorstel heeft het over een onderzoek naar de mogelijkheden en is daarmee fors minder hard. In de discussie in de raad werd het er niet duidelijker op. Sterker nog, het werd allemaal nog erger. De wethouder kon niet duidelijk maken of het college van plan is in 2017 met de bouw van 20 extra woningen te starten. Een motie van de SGP in die richting werd ontraden en daarna ook verworpen door de raad.

Jan van den Dool was scherp in zijn inbreng. Nu komt het college met een sterk afgezwakt verhaal. Dat is jammer. Vorig jaar heeft de SGP opgeroepen om voldoende woningen te reserveren voor de sociale woningmarkt. Toen was het volgens de wethouder nog niet de tijd om actie te ondernemen. Nu lijkt het erop dat de tijd voorbij is. Al met al concludeert Van den Dool dat we achterblijven met een onbestemd gevoel.