HomeNieuwsCollege neemt delen SGP-centrumplan over

College neemt delen SGP-centrumplan over

Publicatiedatum: 9 mrt. 2016

Het eerste grote agendapunt van de commissievergadering van maart was het centrumplan. Nadat het college in september 2015 een conceptplan heeft gepresenteerd, zijn veel zienswijzen (waaronder een alternatief plan van de SGP-fractie) ingediend op dit plan. Op basis van al deze opmerkingen heeft het college een definitief plan ingediend. De SGP is blij met dit plan. Het eerder voorgestelde autoluwe gebied in het centrum is teruggedraaid, waardoor de ondernemers in het centrum bereikbaar blijven en doorgaand verkeer over Kostverloren wordt voorkomen. Ook de vergroening in het plan en de grote aandacht voor fietsers kunnen op de waardering van de SGP-fractie rekenen. Wel hadden we nog vraagtekens bij het aantal parkeerplaatsen (met name in de Dorpsstraat). Ook hechten we eraan dat de horeca wordt gebundeld op het horecaplein. Waar we ook minder blij van werden, is het idee van het college om na minstens twee jaar de keuze nog eens te evalueren. We zouden liever zien dat er nu gekozen wordt en dat de inzet daar optimaal op wordt ingezet.